Åter efter lovet!

Man är ju inte van att vara bortskämd med lov o grejer inte. men nu när man går i "skolan" så är man det.
Nu är jag tillbaka i.a.f och jobbar för fullt.
I början av detta läsåret gjorde vi ett antal "provplattor" i metall och textil. 8x8 cm skulle dom vara. dom är klara sen länge och nu är det bestämt att vi ska sätta dom med magneter på en jätteplåt som ska sitta på väggen.
Jag och Magnus fick i uppgift att göra en ram som plåten skulle sitta på. Ramen skulle även fungera som distans ut från väggen. Det va bar att hyvla o formpassa o gera o limma o måla o limma igen. sen va den klar.
Sen håller vi på med en uppgift som heter "Taktil". Den ska bestå av 2 motsattser i trä. En i ett vått, färskt träslag och en i ett torrt träslag. Även färgen i trät ska vara motsattser, alltså ett mörkt och ett ljust träslag. Dessa två ting ska sedan stå på en konsol och det är meningen att tingen skall tas upp och kännas på.  Vi får bara använda handverktyg såsom stämjärn, hyvlar och så.

Idag stack jag iväg och surfade en sväng. Först på morgonen fick vi en ny uppgift som är en tryck metod. mer info kommer sen. Jag åkte i.a.f iväg mot åhus och äspet efter det och möttes av vind och vågor. Vi var ganska många där och jag riggade 4.1 och vågbrädan. Kanonfin dag med stundvis sol och vind hela dagen. kändes riktigt skönt att få segla lite igen och ha hopp åt "rätt" håll också. Att rida vågor är nog bland det roligaste man kan göra. sådet så!


Fler bilder på: Surfzone.se , surfzone2

Kommentarer
Postat av: mama

Hej! Nu ser jag att du är åter.

Kul med lite surf antar jag. Men jobben på skolan låter också spännande. ÅÅÅH - vilket torr kommentar men men det var vad jag tyckte. Kram

2008-11-07 @ 21:18:51
Postat av: Helen

Upp med bilder på käglan!!

2008-11-09 @ 11:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0