Back in school!

Förra veckan va vi i Danmark o härjade. ska fixa in lite bilder som jag hann ta innan batteriet i kameran dog. Nu har jag lärt mej en läxa; att alltid kolla batteriet innan man åker nånstans.
Vi va i.a.f på en massa muséer och andra kulturella ting såsom balett till exempel.
En mycket trevlig liten resa som gav många nya idéer och upplevelser.

Här "hemma", på skolan, jobbar för fullt med våra huvudbonader, eller inte jag eftersom min är klar redan(bilder kommer, va så säkra.). Vi ska i alla fall ställa ut dom nu på torsdag i Glimåkra. Det är någon sorts vävtillställning där och eftersom vi också vävt en massa längder och flätat ihop till 2 jätte korgar fick vi vara med där. Och vi passar då på att även visa upp våra huvudbonader.

Vi har en smidesuppgift som väntar: 20 cm material ska bli en ljushållare för ett värmeljus. Det ska inte vara en traditionell ljusstake utan ett vardagsföremål.
Min första tanke va en gubbe. För att krångla till det hela spann jag vidare på idéen och eftersom det va söndag den dagen kom jag att tänka på fenomenet "Söndagsångest" vilket också blev titeln till min ljushållare.

Jag hade tråkigt och gjorde den i trä (vaxad ek) till att börja med. Resultatet ser ni nedan.

Söndagsångest! söndagsångest

Kommentarer
Postat av: Helen

Alltså, shit! Vad duktig du är!! Yeay! Jag hoppas vi får en liten reseberättelse från D-mark oxå. Ha det fint. Syns i Uppsala på söndag kanske??

2008-10-21 @ 08:53:22
Postat av: Sophie

Totalt suveränt!!Du är fantastisk!!

2008-10-31 @ 18:07:10
Postat av: mama

Dåligt med uppdateringar på denna sida:

Tycker mor

2008-11-05 @ 22:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0