Roll on.

Det rullar på här, Maskingenomgångar varvat med teori och så klart lite hederligt kroppsslöjdande  med handverktyg.

Vi får nu nästan köra alla maskiner i maskinparken vilket känns fint, omän det bara är dagtid. Detta kräverju lite planering så man kan jobba på kvällar och helger också men det funkar.

Vi har täljt lite och här är första sleven jag gjorde.

 

Annars så har vi haft teknikgenomgångar på olika centrumtappstekniker. Jag gjorde en liten toa hylla som test med genomgående centrumtappar. Den blev helt ok omän den känns väldigt mycket skolslöjd ( inget illa ment farsan).

Vi har även börjar skissa på våran första lite större uppgift, Något att sitta på. Vi får en planka 1500x16x2,5 cm och ska utiftån den tillverka nåt sittbart. Inga skruvar, spik eller metall över huvud taget. bara trä. Sek ska den målas lite med äggoljetempra.

så här bor jag. Utifrån och utsikt från verandan:

 

I helgen drar jag till stockholm. det blir fedt!

hej så länge.

Kommentarer
Postat av: mama

Åter i slöjden. Så kan det gå.

Men oj vad fint du bor :-)

2009-09-11 @ 13:00:35
Postat av: Helen

Stort +1 på mamma! Shiet, vad fint ni bor!!!

Grym slev!

2009-09-12 @ 16:31:20
Postat av: thompa

Fint du bor!

2010-01-07 @ 16:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0