ohlala

Äntligen är allt med skolsökningar och sånt över. Jag sökte som ni kanske vet till Carl Malmsten Furniture Studies som det så vackert heter nu förtiden. Alltså malmstensskolan i stockholm. 3 årig Högskoleutbildning inom möbelsnickeri. Jag blev kallad till intervju och praktiskt prov vilket jag va på nu i tisdags. Vi fick i uppgift att bygga en pall som minst skulle vara 300x300x300 mm och hålla att sitta och väga på, Materialet vi hade för förfogande bestod av fyra stycken 8x30x1000 mm träribbor och en skiva papp. Vi hade tillgång till lite handverktyg, nubb och ståltråd.  Dessutom skulle vi skissa av två rätt komplicerade stolar. vi kom igång ungefär klockan 10 och medans vi jobbade kallades en efter en till intervju.
Vi slutade strax före klockan 16.

Jag är nöjd med min insatts och nu är det bara den långa väntan på besked kvar.

Nu är jag tillbaka i skogen och jobbar på som bara den. Imorgon, fredag, har jag ,tillsammans med 2:orna, stolsredovisning. På måndag ska min hallmöbel vara klar och redovisas och sedan är det utställningsbygge inför steneby exhibit. som går av stapeln nästa helg här i Dals långed. Då kommer det besök hit vilket blir trevligt. Det är bara(inte så bara i.o.f) Klara som varit här och hälsat på hittills ju. Skärpning ni andra.

Mycket att stå i men nu fick jag lite skrivet här också. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0