Sommar.

Nu har snart sommarledigheten passerat och jag ska åter till skolan.
Jag har under sommaren levererat möbler åt ett multinationellt företag och insett att det vi gör i skolan är så fruktansvärt mycket mer värt än såna möbler jag kånkat runt på i olika trappupppgångar i Gävlestad.
Jag har inte bara jobbat med leveranser utan även på hemmaplan.
Förra året fick jag idén om att klä in våran feta betongklump till brygga i impregnerat trä för att få bryggan lite mer inbjudande. Den sommaren gick tiden åt till att bära ved men i år fanns all tid jag behövde.

Här har reglingen påbörjats. Jag använde inte riktiga reglar, eftersom jag inte vill att de skulle bygga så mycket på höjden, utan vanliga plank.
Bryggbygge 2011

Yttersidan ditsmackad och tillkapad.
Yttertsidan färdig

Efter ca 300 lpm trä och ett antal skruv och spikplugg så såg bryggan ut så här.
Bryggan i nästan färdigt utförande.

Nu finns det även några knapar längst ut så båtarna kan lägga till och en badstege ska också ditmonteras.

Välkomna på lite brygghäng när det behagar.

Kommentarer
Postat av: Klara

bästa som hänt Engesberg!

2011-08-07 @ 13:53:59
Postat av: Sture

Men vart är jacuzzin, baren och bikinibrudarna?

2011-08-10 @ 11:58:39
URL: http://slackerstyret.com
Postat av: olle

Allt det kommer när du entrar bryggan Sture

2011-08-10 @ 16:31:30
Postat av: Mama

Världens finaste brygga!! Redo för en lång varm sensommar :-)

2011-08-18 @ 11:08:02
Postat av: moster

Finfin brygga. Och appropå bikinibrudar så såg jag flera stycken där för några veckor sedan. Däremot inte så många badpojkar...

Kram

2011-08-20 @ 19:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0