Nu så!

Dåligt med uppdateringar va? Jag vet och ska försöka bättra mej.
Jag jobbar på som vanligt, och det vill säga med allt möjligt. Jag har vävt MYCKET, och sedan gjortlite småsaker på sidan av. Börjat med en ny uppgift som jag förklarar lite mer så småningom. Jag började karva i en träbit och det blev en skål. Rättare sagt i valnöt som jag sedan vaxade. Det är en miniatyrskål som jag gjorde för skojs skull. 6x3 cm ungefär. Sen fick jag för mej att jag skulle prova lite intarcia eller snarare ett bildinlägg i en träbit. jag slängde ihop en liten blixt på några timmar. sedan oljade jag den med kok linolja. kan göras bättre o noggrannare men de va kul o testa lite.

Annars planerar vi en temadag om 2 veckor och arbetar lite med den. Och nästa vecka blir det danmark för hela slanten. Tis-tors i.a.f Och helgen efter det stannar jag i Malmö o hänger mer Styret med flera. Det blir grymt!

 miniatyrskål i vaxad valnöt  

Kommentarer
Postat av: Helen

Men shit, vilken oerhört snygg skål!! I´m impressed!

2008-10-11 @ 18:45:02
Postat av: olle

tack. den är liten

2008-10-13 @ 09:32:36
Postat av: mama

Vilka fiiiina grejor.Vad du är duktig!

Ha det så kul i Danmark och titta lite extra på Louisiana åt mig som ännu ej varit där. Kram

2008-10-13 @ 17:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0