Sightseeing på skolan!?

Här jobbas det på för fullt och prioriteringen ligger på huvudbonaden och på vävning.
Våra huvudbonader som endast fick byggas i metall och textil och som skulle symbolisera eller förstärka intrycket av en särskild egenskap hos en person ska snart vara klara ochg lika så vävningen. vi ska väva 28 olika mönster i långa remsor och sedan fläta ihop dessa till en jättekorg.

Huvudbonaderna och korgen ska senare ställas ut på nån utställning i glimåkra. Det blir fint det!

Jag gick runt lite idag och fotade salarna som vi har tillgång till. alla möjliga sorters verktyg och grejer. ni får nu se!!


Kommentarer
Postat av: mama

Hej!

Nu är jag åter och kan titta in på din blogg. Här har det hänt en hel del ser jag. Fina bilder t ex. Du tycks ha en estetisk blick!

2008-09-25 @ 13:22:12
Postat av: Helen

Äntligen!! Kul att få se hur du har det. Men du, jag hoppas du fixar bort den där skruven på insidan av huvudbonaden. Eller det kanske är en del av idén, vad vet jag. Mitt estetiska sinne håller på att suddas ut. Det är nog dags att gå och köpa lite lera eller nått annat hantverkigt.. ;)

2008-09-26 @ 15:13:08
Postat av: mama

Snabba uppdateringar här...inte

2008-10-02 @ 23:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0