Utställning på lördag!

Det har varit fullrulle i verkstäderna de senaste veckorna vill jag lova. När det inte var temadagar så jobbades det för fullt med både lampor och pallar för att få så mycket klart som möjligt till nu på lördag 7/3. Då är det nämligen designersaturday i Värnamo och vi ska shälvklart ställa ut våra alster där.
Det har varit mycket som sagt men nu är åtminstone jag klar med mina saker som ska ställas ut.
Jag är helt klart nöjd med både pallen "Inez" som betyder "den rena" och lampa "våga lysa!" även om sladden jag har till lampan inte va den jag tänkt använda från början. Jag vill(e) ha en vit spiralkabel, men det visade sej va svårare att få tag på än jag trott. Efter en hel del letande kunde jag få beställa en men det skulle ta några dagar att få hem den åtråvärda sladden så jag slopade den idén för nu.

Pall i ek med ben av björk. målad undersida och ben. vaxad ovansida. Pall i ek med ben av björk. målad undersida och ben. vaxad ovansida. Pall i ek med ben av björk. målad undersida och ben. vaxad ovansida.

Lampa i form av en våg tillverkad i 3 mm kopparstänger. 2x25w lampor. Lampa i form av en våg tillverkad i 3 mm kopparstänger. 2x25w lampor. Lampa i form av en våg tillverkad i 3 mm kopparstänger. 2x25w lampor.


Jag är sjukt surfsugen nu men har dessvärre en bil med smärre defekter som måste åtgärdas snarast.

Haade!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina verk Olle! Du är en man med många dolda talanger! Jag å flickvännen ska flytta snart, kanske man kan få ta del av några av dina artefakter? :) Kom å tänka på våran efterfest med 20 kenyaner. sjukt! Ha det gott! // Jonas

2009-03-04 @ 21:02:33
Postat av: mama

Så otroligt snygg pall! Och så läcker lampa !

Jättefina grejor. Jag är åter djupt impad. Kul att se. Blir nog bäst på hela designersaturday. Tror i alla fall din mamma. Kram

2009-03-04 @ 21:51:00
Postat av: Helen

GRYYYMT!! Och se till att fixa bilen nu så det blir lite surf med Sture!

2009-03-04 @ 21:54:34
Postat av: Sture

4.1an fick jobba i äspet idag. synd att du inte var där! sätt fast skiten med tuggummmi och kör ner för imorrn förmiddag går nog abbekås av.

2009-03-05 @ 20:00:03
Postat av: anders

Bra design, häftiga konstruktioner. super bra och intressant.

/pappa

2009-03-06 @ 07:44:16
Postat av: Helen

Lite inspirationstips (om du nu behöver det) på en riktigt sjysst hylla enligt mig.

http://www.jotex.se/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=tvarstvarhylla.jpg

2009-03-07 @ 13:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0