uppdateringsdags?

Nu va det ett tag sen igen men tillslut har jag tagit mej lite tid att uppdatera här.
Tiden rinner iväg och det är inte alls många timmar kvar som jag kan spendera i verkstäderna. Det har varit lite häktiskt nu för att få så mycket som möjligt klart innan vi slutar här på skolan.

Jag har mestadels jobbat med min betongstol som nu är i stort sett färdig i två olika utföranden. En träsits och en metallsits har det blivit hittills men jag har även lite idéer på en sits i betong, men det får bli ett senare projekt i så fall.
De två sitsarna som nu är färdiga är löstagbara och trycks bara dit på metallskelettet som sitter fast i själva betongbakstycket.

I torsdags hade vi middag för våra lärare och för oss själva också. vi va hemma hos maria i klassen. Vi hade delat in oss i frlea grupper med olika ansvarsområden, där fanns lek o happening-gruppen, matgruppen, chaufförgruppen och diskgruppen. jag va i den sistnämnda. Det blev en riktigt trevligt kväll med mycket god mat och roliga saker som hände titt som tätt. Jag tror att våra lärare uppskattade det också.

Imorrn måndag åker vår klass till öland. Det ska besökas skolor och muséer och lite annat smått o gott. Sedan är vi lediga torsdag och fredag men då stannar jag kvar på ön och får förhoppningsvis lite surf. om inte annat får jag hänga lite på Haga park med Styret och alla andra sköningar.

Här är lite bilder på stolarna jag gjort.

1. betongstolen i dess olika utföranden. 2. Den senaste sitsen i ek och metall. ( min favorit) 3. detaljbild. (Det ska egentligen vara två feta bultar istället för pinnarna.) 4. böjträstolen som varit utställd på växjöbibliotek.

Design: Olle K Engberg Design: Olle K Engberg design: Olle K Engberg Design: Olle K Engberg

Kommentarer
Postat av: mama

Nu vet jag. På piren ska betongstolen stå. Förstås! Med utsikt mot evigheten.

2009-05-18 @ 08:53:41
Postat av: Patrik

Tjusig stol hörru!

2009-09-24 @ 11:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0