Återblick

Nu i dagarna tittade jag tillbaks på saker jag gjort och tänkte att jag gör ett återblickinlägg här på blöggen. Det är i omvänd kronologisk ordning.
Ölandsblomma  Olle K Engberg 2011
Olle K Engberg 2010Hallmöbeln procedur.    Olle K Engberg 2010Stol i alm. Byggd efter förlaga men ändrad ryggbricka. Olle K Engberg 2010Litet skrivbord med hylla.  Ritat och bygggt av Olle K Engberg 2010.Bag in box ställ. Olle K Engberg 2010Olle K Engberg 2009Olle K Engberg 2009Olle K Engberg 2009Olle K Engberg 2009Betongstol med stålunderrede och eksits.  Olle K Engberg 2009Betongstol med metallunderrede och sits. Olle K Engberg 2009Böjträstol med metallunderrede. Olle K Engberg 2009Pall i ek med ben av björk. målad undersida och ben. vaxad ovansida.söndagsångest

1.(storabilden) Ölandsblomma ritat av Carl Malmsten. Tillverkat i Körsbär av mig.
2. Pall i ask.
3. Procedur, Hallmöbel i ek.
4. Matsalsstol i ask.
5. Kombo, Skrivbord och nattduksbord i kombination. Maerialet är björk.
6. Bag in box-ställ i ask.
7. Svepask i sälg, björk och handtag i valnöt.
8. Bag in box-ställ i ek.
9. Skål av björkvril.
10. Fabel. Pall i furu.
11 och 12. Betong stol med ek eller metallsits.
13. Böjträstol. Björkplywood med teak som ytfaner.
14. Inez. Barnpall i ek och björk.
15. Ångest. Ljushållare i ek.

Det börjar bli en del grejer. Och fler lär det bli. Just nu är jag i startgroparna för ett nytt projekt som blir en "box" i björk och valnöt. Det kommer mer information om den senare.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: moster

Jag är imponerad av alla fina grejer du gjort. Ser fram emot bilder på "boxen"!

Kram

2011-04-18 @ 19:05:02
Postat av: Maggie

Oj, vad många fina saker du har gjort! Bag in box stället i ask är häftigt o jättesnyggt. En liten serieproduktion kanske?

kram

2011-04-19 @ 08:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0