Jobba jobba

Här jobbas det på för fullt.
men i tisdags blev det ett avbrott eftersom vi skulle på en monologteater. En ensam tant som spelade alla rollerna i "älskaren". En timme och 20 minuter ensam på scenen, riktigt imponerande och bra.

Annars jobbas det som sagt. Testar lite olika grejer och får klar uppgifter som till exempel den "taktila"-uppgiften. Se resultatet nedan.
Själva uppgiften gick ut på att göra två motsatser. Jag började på en idé jag hade men efter ett tag tyckte jag att den va ruskigt tråkig så jag ändrade planer och började på en annan. En liten utvecklad variant på "Söndagsångest" fick vara med som en del i den nya varianten.
Hela skulpturen heter Defeated eller Herre på täppan. Ångestgubben är gjord i ek, vinnaren i körsbär och själva sockeln i lind. Alla delar är vaxade. 

  

Kommentarer
Postat av: mama

Hej!

Nu vet jag vad jag önskar i julklapp - Defeated eller herre på täppan.

Kram Mor

2008-11-26 @ 22:45:41
Postat av: Helen

Asså, shit! Jag blir bara mer o mer imponerad för varje gång. Hur och vart sjutton har du lärt dig göra sådana grejer och vart får du idéerna ifrån!? Galet snyggt!! +1 på mammas inlägg!

2008-11-26 @ 23:31:48
Postat av: aeg

Jättefint o iderikt.

svar på helens: äpplet faller inte långt från trädet.

pappa

2008-11-28 @ 01:10:40
Postat av: olle

haha, nån som tar åt sej lite ära där ja :)

2008-12-01 @ 13:39:49
Postat av: moster

Hej!

Bara att instämma med tidigare kommentarer. Jättehäftig skulptur, jag är jätteimpad. Dessutom är jag proppmätt, har just ätit årets första julbord....

Kram

2008-12-04 @ 21:38:30
Postat av: moster

Hej igen, det var svårt att skicka kommentar, men som du ser blev det dubbelt upp i stället. Vi får väl se hur det går med det här meddelandet... Go natt!

2008-12-04 @ 22:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0