Konstnärlig gestaltning.

Vi snickrar inte bara om ni trodde det. Titt som tätt har vi något som kallas konstnärlig gestaltning. Då har vi gästlärare i till exempel teckning, kroki, modellering med mera. Denna vecka hade vi 4 dagar på oss och skulle skulpturera i trä.

Vi fick titta på en gammal stol och tycka till lite om den. Sedan var det dags för skissning för vi skulle nämligen utgå från stolen vi fick se och sedan skapa oss ett konstverk.

Jag skissade och kom på endel förslag. Jag synade stolen lite närmare och insåg att det blev FÖR mycket med alla små detljer. helheten blev plottrig. Däremot var formerna ganska fina i sej. Jag kom på att jag bygger en likadan stol men tar bort det plottriga. Eftersom dom formerna var fina i sej ville jag ändå ha dom med på någe sett.

Jag byggde en mockup i papp och satte sedan igång att bygga "konstverket".

Detta blev resultatet. Originalstolen först. sen mitt verk,


Stol - Konstnärlig gestaltning Olle K Engberg 2010.Stol - Konstnärlig gestaltning Olle K Engberg 2010.Stol - Konstnärlig gestaltning Olle K Engberg 2010.Stol - Konstnärlig gestaltning Olle K Engberg 2010.Stol - Konstnärlig gestaltning Olle K Engberg 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0